Då var det dags igen!

Nu är jag tillbaka igen och mycket händer i livet just nu.. Mest plugg och skolan och så.. Kom just tillbaka till Lund efter en sommar i Stockholm som var underbar. Bo hos familjen och ha det trevligt samt jobba. Var en bra erfarenhet helt klart. Jag har innan dess gått ett helt år till på Brandingenjörsprogrammet tyvärr har det inte gått så bra så nu får jag inget Csn men mamma har lovat att hjälpa till när det behövs så det känns bra. Tror jag ska vara tillbaka på tårna igen om bara en halvtermin eller en termin så blir nog bra.
Vi åkte en sväng till Cypern igen med familjen och det var kul.. Full rulle hela semestern blev det..:D
Där dök jag en del och tog halva advanced open water diver certifikatet som kallas adventure diver..:D
Jag och Mikael åkte även paragliding det var också coolt..:D
Sen så åkte jag och kollade på deras saltsjö som var uttorkad och fullt med salt överallt..
Det som ser ut som pölar är alltså torkat salt.
 
Det har inte varit något lätt år i skolan som sagt eller med något annat heller. Känns som jag är på bättringsvägen dock efter min totala nedbrytning vid slutet på missionen så det känns väldigt bra. Och just nu studerar jag mest matematik och det är ett roligt ämne när man förstår det.. Intressant att försöka lösa uppgifter.. Försöker förstå så mycket som möjligt så jag kan klara tentorna mm.
 
Och när jag har tid studerar jag mekanik jag tror det kan bli mina grejer det här när jag väl får förstå dem. Så blir det säkert lättare med alla andra ämnen för jag har hittat tankesättet som behövs så det ska bli det..:D
 
I Stockholm går Santa och nu hennes man Max i min hemma församling så det är coolt. Var tvungen att säga till henne att när vi tjäna på missionen trodde du aldrig att min pappa skulle ge dig giftermålsrådgiving va? hehe iaf jag råkade bli toastmaster på deras bröllop sen så det var väldigt kul..:D
 
Jag har hand om småbarnen i församlingen och det är roligt..:D Lilla Linnea är väldigt glad varje gång vi ses och jag också..:D Jag brukar åka hem till Saffers på tisdagskvällar och spela spel och då brukar vi leka en sväng också..:D Alla småbarnen är roliga tycker jag och det är första gången jag tycker det är kul att vara i småbarnsklassen så jag lär nog stanna där en sväng..:D
 
Under året som gått har jag rest en del till mest kyrkaktiviteter bland annat Snowcamp i Schweiz och Norge uff riktigt dyra länder men otroligt roligt att vara där och testa nya saker som snowboarding i Schweiz och åka kälke i Norge. Jag var även i Norge över 17e maj det var skoj det också.
17e Maj med vänner..:D
 
Norges Tiger i Oslo..:D Man kunde åka "tunnelbana" till dit vi åkte kälke mm..
 
Jag blev utklädd på Snowcamp sen så tyckte de att jag skulle smöra och ge domarna ett gyllene ägg och samtidigt pussa dem på kinderna var en rolig upplevelse vart ett bra framträdande helt klart..:D Snowcamp var riktigt roligt dit vill jag gärna åka igen om pengarna finns..:D
Får se hur det blir med det..:D
 
Jag blir bättre på att hålla mig till att plugga i skolan och lära mig saker.. Dvs blir bättre på att koncentrera mig var inte särskilt bra på det förra året så det är skönt att känna att det är bättre nu hoppas det fortsätter så.
 
Jag har även köpt en Elgitarr som jag spelar på då och då så nu har jag 2 gitarrer..
Fin är det riktigt nöjd med den faktiskt..:D Helst vill jag ha ett piano också men det finns det inte plats till så inget man kan göra åt det. Men jag övar hela tiden i kyrkan för att en dag kunna bli organist om det skulle behövas..:D Jag blir bättre också det är coolt att se att det faktiskt funkar sakta men säkert så..:D Behöver bara bli säkrare så..:D
Jag älskar musik antar det är min största hobby..
 
När jag var på Festinord passade jag på att gå till templet i Helsingfors riktigt fint och mycket större än jag trodde. Lärde mig en del där också..:D Var en bra upplevelse..
Sen såklart så hittar jag på saker..:D Hade roligt när Behrndt var och hälsade på!..:D
Mycket högre än man tror..:D
 
Tack för mig leverpastej tills vi ses igen..:D
 
Kramar Daniella..:D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0